Novi „tojota-jaris”, treće generacije, stigao je i kod nas. U najzahtevnijem i najopterećenijem „B” segmentu automobila pokazao je da su sve dobre osobine prve i druge generacije dodatno nadgrađene, što se videlo i na našem testu. Spolja je umnogome promenjen, konture više nisu zaobljene, već blago „zalomljene”. Prostranim, širokim uglovima definisana karoserija, uz masivne branike, ima dopadljiv izgled. „Jaris” treće generacije, duži deset, niži dva, uz međuosovinsko rastojanje povećano za pet centimetra od prethodnika, nagoveštava veći unutrašnji prostor. Obloge sedišta su tanje nego u prethodnim verzijama, iako se to ne oseća na udobnosti, kao ni skraćivanje visine. Potpun je nov dizajn enterijera, sa horizontalnom konzolom, gde su svi instrumenti iza upravljača, a centralnog, multimedijalnog, stuba iz prošlih modela više nema, već je sve u liniji, pa izgleda daleko ubedljivije i kvalitetnije. Unutrašnja plastika, kao i sve ručice deluju bogatije. Počevši od upravljača i „zvezde” opreme, novog „jarisa”, multimedijalnog „tač-skrin” uređaja (sa ekranom od 6,1 inča), koji, do sada, ni po kojim osnovama nije pripadao ovom segmentu automobila.
Novi „tojota-jaris”, treće generacije, stigao je i kod nas. U najzahtevnijem i najopterećenijem „B” segmentu automobila pokazao je da su sve dobre osobine prve i druge generacije dodatno nadgrađene, što se videlo i na našem testu.
Spolja je umnogome promenjen, konture više nisu zaobljene, već blago „zalomljene”. Prostranim, širokim uglovima definisana karoserija, uz masivne branike, ima dopadljiv izgled. „Jaris” treće generacije, duži deset, niži dva, uz međuosovinsko rastojanje povećano za pet centimetra od prethodnika, nagoveštava veći unutrašnji prostor. Obloge sedišta su tanje nego u prethodnim verzijama, iako se to ne oseća na udobnosti, kao ni skraćivanje visine. Potpun je nov dizajn enterijera, sa horizontalnom konzolom, gde su svi instrumenti iza upravljača, a centralnog, multimedijalnog, stuba iz prošlih modela više nema, već je sve u liniji, pa izgleda daleko ubedljivije i kvalitetnije.
Unutrašnja plastika, kao i sve ručice deluju bogatije. Počevši od upravljača i „zvezde” opreme, novog „jarisa”, multimedijalnog „tač-skrin” uređaja (sa ekranom od 6,1 inča), koji, do sada, ni po kojim osnovama nije pripadao ovom segmentu automobila. „Tač-skrin” nudi brojne funkcije „internet”, „blutut” konekcije, MP-3 plejer, kameru za parkiranje, opcionalnu navigaciju, mogućnost slanja SMS-a.
Iako je gradski auto, „jaris” se može pohvaliti i povećanjem kapaciteta prtljažnika na 286 litara.
U motornom prostoru ništa novo, jer su u „Tojoti” odlučili da se dobre stvari ne menjaju. Ponuđena su tri, već viđena motora, ugrađivana u prethodne generacije i to, dva benzinska i jedna dizel agregat: jednolitarski VVT-i, 1,33-litarski dual VVT-i, kao i 1,4 litarski D-4D, odlični dizel motor, sa kojim su, neki primerci iz prošlih generacija prošli već i milion kilometara. Sa petostepenim i šestostepenim manuelnim menjačima, potrošnja ovih oprobanih agregata je, u kombinovanoj vožnji, minimalna i kreće se od 4,8 u jednolitarskoj trocilindričnoj verziji do 5,4 litara za jači benzinski motor. Prava poslastica je vožnja dizel varijante sa svega 3,9 litara istestirane potrošnje.
Za dugoprugaše, kojima gradske trke nisu prioritet, već da se prevezu što kvalitetnije i jeftinije od tačke „A” do tačke „B”, dizelaš od 1.400 kubika je pravi izbor.
Sama vožnja u novom „jarisu”, bolje izolovanom od prošlih generacija, biće prijatna, bez obzira, na silne udarne rupe po našim drumovima. Jer, poboljšano vešanje (napred „mekferson” nezavisno, a pozadi torziono) i čvrsta, kompaktna, karoserija daju utisak da „plovite” bez uticaja asfalta i naših puteva.
Bezbednost je vrhunska uz moderne sisteme. Sedam vazdušnih jastuka, potom ABS i EBD (ABS sprečava blokiranje točkova prilikom kočenja a EBD optimizuje kočionu silu na svakom točku zasebno), BA(sistem pomoći pri kočenju), VSC (sistem kontrole stabilnosti), TRC (kontrola proklizavanja), VIL (WIL)(sedišta sa zaštitom od trzajne povrede vrata), svetlo i zvučni signal vezivanja pojaseva.
Jedna od osnovnih zamerki je i relativno visoka početna cena za osnovni model („sol” 1,33) 13.100 evra koja u zavisnosti od opreme ide čak do 16.540 evra za dizel „sport” varijantu.